Opplev Åkra Cup på sitt beste med overnatting på Grindhaug skole! Her får ditt lag en unik sjanse til å bo sammen og bygge lagånd i løpet av cupen. Med 30 klasserom til rådighet, er det rikelig med plass til deltakerne. Vi åpner dørene kl. 16.00 på fredag, og holder dem åpne til kl. 10.00 søndag – nok tid til å skape uforglemmelige minner. Ankomst via hovedinngangen gir en enkel start på helgen. Her finner du alt du trenger av praktisk informasjon og tips for et komfortabelt opphold.
FORDELER VED FELLES OVERNATTING
Felles overnatting under Åkra Cup er en unik og verdifull opplevelse for barn i alderen 9-13 år.
Her er noen av fordelene:
-
Styrking av lagånd:
Når barna overnatter sammen, får de muligheten til å styrke fellesskapet utenfor banen. Samholdet som oppstår gjennom delte opplevelser gjør laget sterkere og forbedrer samarbeidet på banen. -
Sosial læring:
Overnatting gir barna mulighet til å utvikle viktige sosiale ferdigheter som samarbeid, respekt for andre, og ansvarsfølelse. Dette bidrar til en inkluderende lagkultur hvor alle føler seg verdsatt. -
Skaper minner:
Deltakelse på Åkra Cup Håndball, inkludert overnatting, gir barna minner for livet. Felles opplevelser som frokost, spill og latter før sengetid skaper gode minner som barna vil ta med seg videre. -
Utvikling av selvstendighet:
Å sove borte fra hjemmet i en trygg og strukturert setting, hjelper barna til å utvikle selvstendighet. De får ansvar for egne ting og lærer å tilpasse seg nye rutiner og regler, noe som styrker selvtilliten. -
Fremmer likestilling:
Når gutter og jenter overnatter sammen i et trygt miljø, bidrar det til økt respekt og forståelse mellom kjønnene. Dette kan bryte ned tradisjonelle kjønnsbarrierer og fremme et inkluderende idrettsmiljø.
REGLER
Vi ber alle lagledere lese følgende ifm. med at ditt lag skal overnatte på skolen.
- Alle spillere må ha med seg sovepose/dyne og liggeunderlag (enkel størrelse 75-90cm).
- Ved ankomst til tildelte klasserom må det tas bilde av klasserommet (bord og stoler) slik at disse kan settes tilbake på samme plass ved avreise. Deretter skal bord og stoler settes inntil veggen i samme klasserom.
- NB! Stoler, bord og liggeunderlag må ikke plasseres foran rømningsveier, slik at de er til hinder ved en eventuell brann eller nødsituasjon. Alle må gjøre seg kjent med rømningsveier, nødutganger, brannmeldere og slukkeutstyr. Gå gjennom branninnstruks som viser/forklarer felles samlingsplass i tilfelle en nødsituasjon.
- Det er forbudt med åpen ild/røyking på skolens område. Dette gjelder også ballspill innendørs.
- Hver lagsleder har ansvar for å opprettholde ro på rommet til rimelig tid om kvelden. Kl. 23.30 skal alle være inne på sine respektive rom.
- Søppel og pant skal samles i sekker og leveres til vaktene på skolen (søppelsekker kan hentes hos vaktene).
- Før avreise skal alle rom kostes og ryddes, og bord og stoler skal settes tilbake slik at rommet forlates i samme stand som ved ankomst.
- Før du forlater skolen, må lagsleder/annen forelder vise rommet til vaktene og få bekreftelse på at rommet er i orden.
- Ikke la verdisaker som penger eller mobiltelefoner ligge igjen på rommene.
- Vær hensynsfull ovenfor elevene som låner ut sine klasserom. La dem komme tilbake til like ryddige rom etter Åkra Cup.
NB! Alle lag må pakke og forlate rommene innen kl. 10 på søndag.
DUSJMULIGHETER
Det vil være mulighet for å dusje i garderoben tilknyttet gymsalen på Grindhaug skole, i forbindelse med bading på Åkra ungdomsskole, og i tilknytning til garderobene i idrettshallene. I alle hallene er garderobene merket med henholdsvis "Jenter" og "Gutter", og alle lag kan bruke disse garderobene i forbindelse med kamper eller evt. dusjing.
TRYGGHET
- Det er vakter til stede ved skolene døgnet rundt, også om natten, for å sikre trygghet for alle spillere, trenere og foreldre som overnatter.
- Åkra Cup er et rusfritt arrangement
- Ved brannalarm skal alle forlate skolen umiddelbart. Lagleder skal samle laget sitt utenfor skolen på avtalt samlingsplass borte ved den store veggen borte ved ballbingen / kunstgressbanen. Lagleder er ansvarlig for opptelling av sitt lag og må gi beskjed til vaktene på skolen.
MATSERVERING
Frokost og middag serveres i gymsalen til Åkra ungdomsskole. Det er inngang på vestsiden av skolen, parallellt ved hovedveien.
Lørdag:
Frokost: 07:00 - 10:30
Middag: 13:00 - 17:00
Søndag:
Frokost: 07:00 - 10:30
Middag: 12:30 - 16:00
I tillegg til dette vil det være kiosk på Grindhaug skole, samt i alle haller. Her vil du finne et variert utvalg av mat- og kioskvarer.
VED ANKOMST
Lag som overnatter fra fredag møter på skolen for å hente deltakerkort og t-skjorter, samt få nødvendig informasjon. Lag som kommer på lørdag henter deltakerkort i hovedsekretariatet i Åkrahallen (kiosken ned ved hovedinngangen).
SPØRSMÅL
Har du spørsmål i forbindelse med overnatting, ta kontakt med oss.
Velkommen til Åkra Cup - hvor små stjerner skinner og store øyeblikk skapes!