Vi gleder oss enormt til å ta imot dere til en helg full av idrettsglede, lagånd og minner for livet. Alle overnattende lag vil bo på Grindhaug skole, som i år er vår hovedbase for overnatting. Her ligger alt til rette for et hyggelig og trygt opphold!

For at dere skal få en best mulig opplevelse, har vi samlet viktig og praktisk informasjon til alle overnattende lag på denne siden:

OVERNATTING GRINDHAUG SKOLE

  • Alle overnattende lag skal møte i hovedsekretariatet i Åkrahallen ved ankomst. Her henter dere deltakerkort, deltakerpremie og nyttig informasjon.

  • Under Åkra Cup 2025 skjer all overnatting på Grindhaug skole. Spillere, trenere og ledere innkvarteres ved ankomst. Innsjekk åpner fredag kl. 16:00.

  • Alle deltakere må ha med sovepose eller dyne, samt liggeunderlag i enkel størrelse (75–90 cm bredt).

  • PARKERING

    Vi ønsker alle tilreisende lag hjertelig velkommen til Åkra Cup!
    Over 400 deltakere vil bo på Grindhaug Skole i helgen. For å sikre en smidig ankomst og opphold, er det viktig at parkering organiseres godt.

    Parkeringsmuligheter:

    Viktig:
    Vi oppfordrer alle til å benytte begge parkeringsområdene for å unngå trafikale utfordringer og sikre god logistikk gjennom helgen.

Ved ankomst til klasserommet:

  • Ta bilde av rommet slik det ser ut ved ankomst (bord og stoler).

  • Sett bord og stoler inntil veggen. NB! Ikke plasser noe foran rømningsveier. Dette er viktig for sikkerheten ved eventuell brann eller nødsituasjon.

Brannsikkerhet:

  • Alle må gjøre seg kjent med rømningsveier, nødutganger, brannmeldere og slukkeutstyr.

  • Gå gjennom branninstruksen med laget. Samlingsplass er ved ballveggen ved siden av ballbingen.

Viktige regler:

  • Det er forbudt med åpen ild, røyking og alkohol på skolens område. Det er heller ikke tillatt med ballspill innendørs.

  • Lagleder er ansvarlig for ro og orden på rommet. Alle skal være inne på sine rom senest kl. 23:30.

  • Ikke legg igjen verdisaker som penger og mobiltelefoner i klasserommene.

  • Vis hensyn til elevene som låner ut klasserommene – la rommet være like ryddig ved avreise som det var ved ankomst.

Rydding og avreise:

  • Søppel og pant samles i sekker og leveres til vaktene. Søppelsekker kan hentes hos vaktene.

  • Før avreise skal rommet kostes og ryddes, og bord og stoler settes tilbake slik de sto.

  • Lagleder eller annen voksen må vise rommet til vaktene og få godkjenning før avreise.

  • NB! Alle rom må være tømt og forlatte innen søndag kl. 11:00.

Spørsmål angående overnatting kan rettes til Tina Håkonsen på  tlf.nr 906 71 561.   

TRYGGHET OG BEREDSKAP   

Det er vakter til stede på skolene døgnet rundt, også om natten, for å sikre trygghet for alle spillere, trenere og foreldre som overnatter.

Åkra Cup er et rusfritt arrangement.

Ved brannalarm skal alle forlate bygget umiddelbart . Lagleder samler laget på avtalt samlingsplass ved ballveggen ved siden av ballbingen , tar opptelling og gir beskjed til vaktene på stedet.

Førstehjelpsutstyr som plaster, sportstape og isposer er tilgjengelig både på skolene og i hallene.  

MATSERVERING

Frokost og middag serveres i Festsalen på  Grindhaug skole

Lørdag: 
Frokost: 07:00 - 10:30
Middag: 13:00 - 17:00 

Søndag:
Frokost: 07:00 - 10:30
Middag: 12:30 - 16:00

I tillegg til dette vil det være kiosk på skolen, samt i alle haller. Her kan man betale kontant, med kort og vipps. 

AKTIVITETER

Bading:

Overnattende lag får mulighet til å bestille tid for bading i bassenget i Karmøyhallen. Det vil til enhver tid være autoriserte livreddere til stede, men vi forventer at lagene også stiller med egne voksne. Husk å holde orden – både i garderober og bassengområde!

Diskotek:

Det blir diskotek i aktivitetssalen i Åkrahallen lørdag kveld:

  • 4. – 5. klasse: kl. 18:45 – 20:30
  • 6. – 8. klasse: kl. 20:45 – 22:30

Ledere er hjertelig velkomne til drøs og kaffe oppe i Storsalen (kaféen) mens diskoteket pågår. Det blir kiosksalg med god stemning!

Andre aktiviteter:

Åkra Cup samarbeider med valgfaget Innsats for andre ved Åkra ungdomsskole. Elevene arrangerer varierte og spennende aktiviteter på følgende tidspunkter:

Åkrahallen: Lørdag 09:30–16:00 | Søndag 09:30–12:30

Karmøyhallen: Lørdag 09:30–18:00

Sparebanken Vest Arena: Søndag 09:30–14:00

Flere av aktivitetene foregår ute og er væravhengige. Det vil bli tatt en liten egenandel for boblefotball ved Åkrahallen.

PREMIEUTDELING 

Premiering skjer rett etter lagets siste kamp, i samme hall som kampen spilles.  

DUSJEMULIGHETER 

Det vil være mulighet for å dusje i garderoben ved gymsalen på Grindhaug skole, samt i forbindelse med bading i Karmøyhallen. I tillegg er det god tilgang på garderober i alle haller. 

MINIBUSSTJENESTE

Transport mellom haller
Vi tilbyr minibuss for lag som trenger transport mellom hallene.
NB: Vi har kun én minibuss, så kapasiteten er begrenset.

Bestilling:

Ring først: 976 99 775
Send SMS med:

  • Lagnavn
  • Antall personer
  • Ønsket avgangstid
  • Fra
  • Destinasjon

Anbefaling: 
Vær ute i god tid for å sikre ønsket transporttid.  

BADING I KARMØYHALLEN

Velkommen til en forfriskende pause i bassenget under Åkra Cup!
Forhåndsbestilte lag oppfordres sterkt til å bruke tildelt badetid.

Innsjekk og adgang

  • Møt ved badehallens inngang.
  • Vis kvittering i resepsjonen.
  • Hver deltaker får utdelt fargebånd, som må bæres synlig.

Badeøkt

  • Varighet: 45 min bading + 15 min til dusj/skifting.
  • Benytt hele tiden effektivt.
  • Forlat bassengområdet straks når ditt lags fargebånd blir ropt opp.

Garderobe og dusj

  • Obligatorisk dusj uten badetøy og bruk av såpe før bading.
  • Skap låses med 10-kroners mynt eller pollett (kjøpes i resepsjonen).
  • Verdisaker oppbevares på eget ansvar.

Sikkerhet og regler

  • Minst én ansvarlig voksen må følge laget hele tiden.
  • Barn under 10 år, eller de som ikke kan svømme, må være i følge med voksen (over 18 år).
  • Bruk av vannsklie og stupebrett skjer etter badevaktenes anvisninger.
  • Følg alltid badevaktenes instrukser – deres beslutninger er endelige.

Annet

  • Gjenglemte eiendeler (som badetøy) oppbevares i fire uker.
  • Åkra Cup er ikke ansvarlig for personlige eiendeler eller verdisaker.

Velkommen til Åkra Cup - hvor små stjerner skinner og store øyeblikk skapes!